Ouverture impossible fichier xspf

Solved
Free -  
 Free -

Bonjour,

Je ne suis pas experte en informatique et je suis en panique. J'ai des vidéos d'élèves que je dois noter, envoyées en vidéo par wetransfer que j'ai récupérées. Mais je ne peux pas les ouvrir avec vlc, j'ai un message d'erreur. J'ai téléchargé les vidéos il y a plusieurs jours sur ma clé usb depuis le collège et là, impossible de lire quoi que ce soit.
Voici les messages que je reçois quand j'essaie d'ouvrir...

Votre média d'entrée ne peut être ouvert:
VLC ne peut pas ouvrir « file://DFS060-PEDAGO/060.free%24/Downloads/Vid%C3%A9o%282%29.mov ». Vérifier les messages du journal pour plus de détails.

ou

Votre média d'entrée ne peut être ouvert:
VLC ne peut pas ouvrir « file:///C:/Users/FREE~1.MOU/AppData/Local/Temp/VID_20221126_104943.3gp ». Vérifier les messages du journal pour plus de détails.

Help please...

3 answers

fmq Posted messages 4899 Registration date   Status Contributor Last intervention   718

hi

to find out what the log says

vlc /tools/ preferences /all settings/ advanced/logging

check log to file specifies text format and folder

save exit restart the playback and give the news of the day

probably something like "(No such file or directory)"

cia ciao

0
jee pee Posted messages 32104 Registration date   Status Moderator Last intervention   9 924

Hello,

A .xpsf file is a playlist. A list that points to where the file is stored.

If the file was stored only on the college's PC, the xpsf list on the USB stick does not allow reading the file.

If the files are individually present on the USB stick, they need to be opened one by one, without using the xpsf playlist, because the file path may differ from one PC to another.

0
Free

Thank you and I'm sorry for only responding now...

I asked the students to resend their video to me and once I returned to school, they were all on the PC... I now know that it's better to copy and paste rather than recording the playback track...

Have a great day!

0