Mail douteux d'Ali-Express
Résolu
Arkaniti
Messages postés
46
Date d'inscription
Statut
Membre
Dernière intervention
-
Arkaniti Messages postés 46 Date d'inscription Statut Membre Dernière intervention -
Arkaniti Messages postés 46 Date d'inscription Statut Membre Dernière intervention -
Bonsoir,
J'ai reçu ce mail assez étrange d'Ali-Express ce matin "Your order ******* has been frozen due to suspicious seller activity
Dear ********,
We have suspended this seller's account because we detected unsafe trading activities. All of your pending orders with this seller have been frozen for your security.
We have asked this supplier to provide supporting evidence, such as shipping documents and qualification certificates. If the supplier is unable to provide the evidence or if the evidence is insufficient, we will close the order and process the refund for you within 5 business days (In case of certain circumstance, the processing period may be extended).
We apologize for this inconvenience. At AliExpress we are committed to ensuring you enjoy a safe shopping experience. We will continue striving to improve. Your understanding and cooperation are highly appreciated, if you have any question or suggestion, please click here
Your understanding and cooperation are highly appreciated.
Sincerely,
AliExpress Trade Security Department
2015.06.17 00:16
This is an automated system email. Please do not reply to this email."
Savez-vous ce que cela signifie réellement ?
Merci d'avance.
J'ai reçu ce mail assez étrange d'Ali-Express ce matin "Your order ******* has been frozen due to suspicious seller activity
Dear ********,
We have suspended this seller's account because we detected unsafe trading activities. All of your pending orders with this seller have been frozen for your security.
We have asked this supplier to provide supporting evidence, such as shipping documents and qualification certificates. If the supplier is unable to provide the evidence or if the evidence is insufficient, we will close the order and process the refund for you within 5 business days (In case of certain circumstance, the processing period may be extended).
We apologize for this inconvenience. At AliExpress we are committed to ensuring you enjoy a safe shopping experience. We will continue striving to improve. Your understanding and cooperation are highly appreciated, if you have any question or suggestion, please click here
Your understanding and cooperation are highly appreciated.
Sincerely,
AliExpress Trade Security Department
2015.06.17 00:16
This is an automated system email. Please do not reply to this email."
Savez-vous ce que cela signifie réellement ?
Merci d'avance.
A voir également:
- Transaction@notice.aliexpress.com
- Notice@info.aliexpress.com - Meilleures réponses
- Transaction@notice aliexpress.com - Meilleures réponses
- Nero express - Télécharger - Gravure
- Express zip - Télécharger - Compression & Décompression
- Photo express - Télécharger - Retouche d'image
- Windows live mail - Télécharger - Mail
- Publipostage mail - Accueil - Word
2 réponses
Bonjour
Si cela provient bien de chez eux, et je ne vois pas pourquoi cene serait pas le cas, la raison me semble assez claire. Non ?
Bav
Si cela provient bien de chez eux, et je ne vois pas pourquoi cene serait pas le cas, la raison me semble assez claire. Non ?
Bav
Hmmm... je n'avais jamais encore eu ce message bien que je commande assez régulièrement chez eux. L'adresse mail est mail est transaction@notice.aliexpress.com. Dois-je m'attendre à du phishing ?
Il est vrai qu'une adresse d'expéditeur n'est pas une garantie, facile à falsifier.
Mais si c'était le cas, on vous demandais de fournir des informations personnelles, on vous redirigerai vers un lien d'un faux site, etc...
Pour l'instant on vous préviens juste qu'un des vendeurs est suspect et que vous allez être remboursé.
Tant qu'il n'y a pas de demande de ce genre, il n'y rien de suspect.
Mais si c'était le cas, on vous demandais de fournir des informations personnelles, on vous redirigerai vers un lien d'un faux site, etc...
Pour l'instant on vous préviens juste qu'un des vendeurs est suspect et que vous allez être remboursé.
Tant qu'il n'y a pas de demande de ce genre, il n'y rien de suspect.