Is this site reliable or does it seem like a scam?

Solved
WhiteLotus -  
 Jonas -
Hello everyone,

I suspect a fraudulent merchant site called vayalt.com.
That said, it's only subjective and I would like your opinion on the matter.

Thank you in advance.

4 réponses

Afrikarnak Posted messages 17653 Registration date   Status Contributeur Last intervention   Ambassadeur 14 517

Hello

No Legal Notice (So no address or identification number) = applicable law unknown..

No T&Cs.. (So no contractual links..).

A little detail would suggest an anonymous but Asian site with all the associated problems!

Your intuition is indeed correct!!

Dodgy and questionable site to avoid.. Your credit card thanks you..

See you!
3
WhiteLotus

Thank you very much! ^^
0
MPMP10 Posted messages 46957 Registration date   Status Membre Last intervention   18 830

Hello,
This site is no good and there are no general terms and conditions (unless I'm mistaken) which are mandatory!
https://www.scamdoc.com/fr/view/504278
--
The enemy is stupid: he thinks we are the enemy, whereas it is him!
Pierre Desproges
2
WhiteLotus

Absolutely! I noticed that too.
Also, no company address..
Thank you.
0
MPMP10 Posted messages 46957 Registration date   Status Membre Last intervention   18 830 > WhiteLotus

0
WhiteLotus > MPMP10 Posted messages 46957 Registration date   Status Membre Last intervention  

Thank you.
0
MPMP10 Posted messages 46957 Registration date   Status Membre Last intervention   18 830 > WhiteLotus

You're welcome.
0
Katia

Site d'escroquerie, mon partenaire a passé une commande d'un montant de 50 euros, débitée rapidement avec des frais, et je n'ai jamais reçu la livraison. Malgré plusieurs e-mails de ma part, je n'ai jamais eu de réponses !
0
Jonas

Hello,

Order of €55.76 (including shipping fees) placed on the website in February 2021. The package was never received. No response to the multiple emails I sent. It's a scam site.
0