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3 réponses
jee pee
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Modifié par jee pee le 28/05/2012 à 18:22
Modifié par jee pee le 28/05/2012 à 18:22
Bonjour,
Il existe des installations électriques sur lesquelles les cpl ne fonctionnent pas : une installation de type triphasé. Sur une telle installation il faut rajouter un coupleur de phase au niveau du compteur. Mais cela reste une installation rare.
Le mieux pour tester les cpl c'est de les brancher ensembles sur la même prise électrique multiple à coté de la freebox avec le boitier adsl. Tu verras ainsi si ils fonctionnent correctement. Dans ce cas on peut alors supposer que c'est ton installation électrique qui pose soucis (en connexion réelle il faut bien sur eviter les prises multiples).
cdlt
Un étranger, c'est un ami qu'on n'a pas encore rencontré.
Il existe des installations électriques sur lesquelles les cpl ne fonctionnent pas : une installation de type triphasé. Sur une telle installation il faut rajouter un coupleur de phase au niveau du compteur. Mais cela reste une installation rare.
Le mieux pour tester les cpl c'est de les brancher ensembles sur la même prise électrique multiple à coté de la freebox avec le boitier adsl. Tu verras ainsi si ils fonctionnent correctement. Dans ce cas on peut alors supposer que c'est ton installation électrique qui pose soucis (en connexion réelle il faut bien sur eviter les prises multiples).
cdlt
Un étranger, c'est un ami qu'on n'a pas encore rencontré.
I have tried also with my laptop at home and, between the laptop and the network cable, in the office.
In both circumstances, green lights but no connection.. to be precise the laptop got something.. it "tried" to connect but it ended fails..
So I guess at this point the two freeplugs are faulty...
In both circumstances, green lights but no connection.. to be precise the laptop got something.. it "tried" to connect but it ended fails..
So I guess at this point the two freeplugs are faulty...
jee pee
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Modifié par jee pee le 28/05/2012 à 22:20
Modifié par jee pee le 28/05/2012 à 22:20
Effectivement cela ressemble bien à un problème matériel des freeplugs.
As tu effectué la procédure de ré-association des freeplug ? voir : https://www.freenews.fr/media/General/Notice%20Freeplugs%20CPL.pdf
As tu effectué la procédure de ré-association des freeplug ? voir : https://www.freenews.fr/media/General/Notice%20Freeplugs%20CPL.pdf
I have tried to use the two freeplugs, one connected to the freebox and the other one to my laptop.
If I connect the "good one" to the freebox, then using the scan program I linked (very nice!) and connecting my laptop using wifi (that I eneabled on my Free account) I can scan both the freeplugs in the network and also observe how the speed change depending on which power socket I plug the freeplug connected with the laptop (and.. yes.. using power strips reduce the speed!).
But if I disable the wifi on the laptop and try to connect using the freeplug itself (remember, on the laptop I have what I believe to be the faulty one) I can't scan anything, I'm out of any network.
Then I tied to switch the freeplugs. In this case (the good one on my laptop) if I use wifi but I temporary unplug the freeplug from the laptop (but still keeping it on the power socket) I can obviously contact the freebox, but the scan software can't find any of the freeplugs (the faulty one is now connected with the freebox).
If I plug the working freeplug on the laptop and disable wifi I can then see both the freeplugs using that scan program and their speed, but I can not access the freebox/internet.
So it is obvious from my experiment that the problem is in the ethernet card of one of the two freeplugs.. and yes.. I tried different ethernet cables than the provided ones.
Now I'll just need to explain all of this to the Free technician for a replacement of the freeplug.. you can wish me good luck ! :-|
If I connect the "good one" to the freebox, then using the scan program I linked (very nice!) and connecting my laptop using wifi (that I eneabled on my Free account) I can scan both the freeplugs in the network and also observe how the speed change depending on which power socket I plug the freeplug connected with the laptop (and.. yes.. using power strips reduce the speed!).
But if I disable the wifi on the laptop and try to connect using the freeplug itself (remember, on the laptop I have what I believe to be the faulty one) I can't scan anything, I'm out of any network.
Then I tied to switch the freeplugs. In this case (the good one on my laptop) if I use wifi but I temporary unplug the freeplug from the laptop (but still keeping it on the power socket) I can obviously contact the freebox, but the scan software can't find any of the freeplugs (the faulty one is now connected with the freebox).
If I plug the working freeplug on the laptop and disable wifi I can then see both the freeplugs using that scan program and their speed, but I can not access the freebox/internet.
So it is obvious from my experiment that the problem is in the ethernet card of one of the two freeplugs.. and yes.. I tried different ethernet cables than the provided ones.
Now I'll just need to explain all of this to the Free technician for a replacement of the freeplug.. you can wish me good luck ! :-|
Modifié par Antonello le 28/05/2012 à 18:49
I have a normal flat, so I guess monophase. However I have tried to plug the two freeplugs on the same power point (like you suggest) and still I can't have the client to connect (while the freeplug themselves became green very quickly).
I have also tried different ethernet cables between the freeplugs and the client and the server..