Message de Yahoo mail sur la "sécurité des comptes"

Résolu/Fermé
Nounours18200 Messages postés 135 Date d'inscription samedi 30 mars 2013 Statut Membre Dernière intervention 18 octobre 2024 - Modifié le 20 oct. 2020 à 06:10
bazfile Messages postés 56686 Date d'inscription samedi 29 décembre 2012 Statut Non membre Dernière intervention 22 décembre 2024 - 20 oct. 2020 à 00:34
Bonjour,

Je reçois régulièrement un message semblant provenir de Yahoo, rédigé en anglais, que je ne comprends pas bien et qui me paraît suspect.

Le voici:
Hey Yahoo Member,

Head’s up: As of 20 October 2020, Yahoo Mail will no longer support third-party applications (such as third-party email, calendar, or contact applications) using outdated sign-in methods. That just means if you’re still signing in to your Yahoo account via another email application, like the default email application on your phone, you need to make some quick updates to ensure your mailbox isn’t interrupted.

Here are your options:

Option 1: We recommend that you access your email using our free Yahoo Mail app for iOS and Android or simply go to mail.yahoo.com to access Yahoo Mail on the web.

Option 2: Keep your current, non-Yahoo app, BUT follow a few steps to get it to sync with our secure sign-in method. The steps vary across different email applications, but in most cases, you will have to remove your Yahoo account from the app and then add it back again to update the sign-in security. Use the links below to follow the specific steps for your current application:

iOS Mail
Gmail
Samsung Mail
Others


Option 3: You can generate a one-time, unique password that will allow you to sign in to your account using your non-Yahoo email application. Once created, this password will continue to allow your app to securely sync your Yahoo email unless you sign out (or are signed out) from your app. You can find instructions on how to do this here.

Questions? Please visit our help page. If you’ve already made the necessary changes for your account, we appreciate the quick action!

Yours in your inbox,
The Yahoo Team


Pouvez-vous me dire si c'est du phishing ou autre, ou bien s'il y a quelque chose à faire ? Pour info j'utilise Thunderbird dernière version sur PC et BlueMail sur mon smartphone, et comme tout utilisateur lambda, je n'ai pas envie que mon mail soit interrompu comme indiqué dans le message...
Merci,
A voir également:

1 réponse

bazfile Messages postés 56686 Date d'inscription samedi 29 décembre 2012 Statut Non membre Dernière intervention 22 décembre 2024 19 342
Modifié le 20 oct. 2020 à 00:34
Bonjour,
Tout est dit dans cette page : https://fr.aide.yahoo.com/kb/SLN27791.html?impressions=true

2
Nounours18200 Messages postés 135 Date d'inscription samedi 30 mars 2013 Statut Membre Dernière intervention 18 octobre 2024 8
19 oct. 2020 à 12:18
OK merci
0
bazfile Messages postés 56686 Date d'inscription samedi 29 décembre 2012 Statut Non membre Dernière intervention 22 décembre 2024 19 342 > Nounours18200 Messages postés 135 Date d'inscription samedi 30 mars 2013 Statut Membre Dernière intervention 18 octobre 2024
20 oct. 2020 à 00:34
De rien
Bonne soirée.
0