"the DNS lookup failed" Aidez-moi !

Fermé
Kei - 21 août 2011 à 17:01
 Oreillons - 21 août 2011 à 18:23
Bien le bonjour à vous !

Ce message d'erreur s'affiche quand je tente accéder à n'importe quel site web :( ! J'ai bien cherché sur net pour résoudre le problème mais je n'ai pas trouvé une solution !
(Je suis connecté actuellement à un autre réseau)

Page Web inaccessible
The server at www.google.com can't be found, because the DNS lookup failed. DNS is the web service that translates a website's name to its Internet address. This error is most often caused by having no connexion to the Internet or a misconfigured network. It can also be caused by an unresponsive DNS server or a firewall preventing Google Chrome from accessing the network.
Voici quelques suggestions :
Reload this web page later.
Check your Internet connexion. Reboot any routers, modems, or other network devices you may be using.
Vérifiez vos paramètres DNS. Contactez votre administrateur réseau si vous n'êtes pas sûr de vous.
Try disabling network prediction by following these steps: Go to Wrench menu > Options > Options avancées and deselect "Prédire les actions du réseau pour améliorer les performances de chargement des pages." If this does not resolve the issue, we recommend selecting this option again for improved performance.
Try adding Google Chrome as a permitted program in your firewall or antivirus software's settings. If it is already a permitted program, try deleting it from the list of permitted programs and adding it again.
If you use a proxy server, check your proxy settings or check with your network administrator to make sure the proxy server is working.
If you don't believe you should be using a proxy server, try the following steps: Go to Wrench menu > Options > Under the Hood > Change proxy settings > LAN Settings and deselect "Use a proxy server for your LAN."
Erreur 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED) : Impossible de résoudre l'adresse DNS du serveur


Aidez moi s'il vous plaît ! Et un grand merci !

p.s: Je suis sous Windows Xp
A voir également:

1 réponse

Va dans la configuration de ta box (tape 192.168.1.1 dans la barre de navigation, pour Orange et d'autres FAI), code "admin" 2 fois, active DHCP et DNS, vérifie le pare feu de la box.
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