Traduction --> Message de Blizzard (WoW)

Fermé
Maymeric - 10 août 2010 à 14:25
 Maymeric - 11 août 2010 à 19:39
Bonjour,

Je cherche quelqu'un pouvant me traduire ceci (qui provient de Blizzard® Entertainement)


Je cite :

Greetings,



An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded. As you may not be aware of,this conflicts with Blizzard's EULA under section 4 Paragraph B which can be found here:
WoW -> Legal -> End User License Agreement
and Section 8 of the Terms of Use found here:
WoW -> Legal -> Terms of Use
The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account. If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated.



In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account.



To verify your identity please visit the following webpage: http://battlesurvey-us.net/


Blizzard staff will verify your account information submitted in two days, please do not modify your account information during this time . It will not affect your game uptime.If you are unable to successfully verify your password . using the automated system, please contact Billing & Account Services at 1-800-59-BLIZZARD (1-800-592-5499) Mon-Fri, 8am-8pm Pacific Time or at billing@blizzard.com. Account security is solely the responsibility of the account holder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives typically must lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.



Regards,


Account Administration
Blizzard Entertainment
A voir également:

2 réponses

Attention cela ressemble à une arnaque pour récupérer tes infos, contact par mail blizzard depuis leur site pour vérification de ce mail.
1
Bonsoir,

oui, en cliquant sur le lien se trouvant dans le message, cela m'a dirigé vers un site (Heureusement que je regarde très souvent l'URL dans les messages que je reçois dans Hotmail !) qui a été bloqué par mes antivirus.


Problème résolu

Conclusion --> TOUJOURS REGARDER LES URL DANS LES MESSAGES DEMANDANT UNE IDENTIFICATION VIA UN LIEN (ou pas =) )

Merci

(Je n'ai biensûr pas rentré mes identifiants sur le site, je n'ai pas envie de me faire voler mon beau compte ^^)
0
coxycross Messages postés 788 Date d'inscription mardi 3 novembre 2009 Statut Membre Dernière intervention 12 février 2015 110
Modifié par coxycross le 10/08/2010 à 22:58
en gros, blizzard lance une enquête sur ton compte, car il est marqué comme revendu, donc si tu es le propriétaire du compte, faut te manifester !

Edit: Après quelques recherches, en effet, comme l'a dit NoName, c'est une arnaque. Le lien fourni dans le mail n'appartient pas du tout à Blizzard
La page est détectée comme contrefaite par firefox
0
Désolé, je n'avais pas vérifier les réponses. Merci à vous deux.
0