Mon ordinateur redémarre à chaque fois sur écran b

Résolu/Fermé
Mthbg Messages postés 1 Date d'inscription vendredi 20 juillet 2018 Statut Membre Dernière intervention 20 juillet 2018 - Modifié le 20 juil. 2018 à 13:31
BpSh Messages postés 22 Date d'inscription vendredi 27 octobre 2017 Statut Membre Dernière intervention 9 avril 2019 - 20 juil. 2018 à 13:58
Bonjour, mon pc Asus séries K751L Windows 10 après avoir sûrement telecharger un virus R.A.T mon pc s'allume sellement sur un écran bleu et je ne peux plus le réinitialisé car cela me fait une erreur
L'erreur afficher sur l'écran bleu est : CRITICAL SERVICE FAILED aidé moi svp
A voir également:

1 réponse

BpSh Messages postés 22 Date d'inscription vendredi 27 octobre 2017 Statut Membre Dernière intervention 9 avril 2019 5
20 juil. 2018 à 13:58
Bonjour,

Avez vous fouillez un peu ? en tapant "CRITICAL SERVICE FAILED" sur google on tombe sur énormément de résultat.

J'ai trouvé ça sur un forum microsoft:


"This error is usually caused by a missing or corrupted device driver, or incompatibility issues with a newly installed hardware or driver. So as an initial recommendation, I would suggest you to disconnect any peripheral devices except for the mouse and keyboard and check if it helps.

If the above recommendation did not help, perform an Automatic Repair using an Installation media.

Automatic Repair is a Windows recovery tool that can fix certain system problems that might prevent Windows from starting. Automatic Repair scans your computer for the problem and then tries to fix it so your computer can start correctly. Run Automatic repair and check the issue status.

Create Windows 10 ISO: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Please follow the below steps to perform the repair for the computer.

a) Insert the Installation Disk into the disk drive of the computer. Press any key from the keyboard when prompted to.

b) Follow the instructions till the Install Now screen and then Click Repair your computer.

c) Click Advanced Options.

d) Click Troubleshoot.

e) Click Automatic Repair.

f) Follow the on screen instructions."

Donc vraisemblablement un problème de driver, sinon il reste la réinstallation (et pourquoi pas changer d'OS :p)
0