Comment apparaitre dans les suggestions d'amis?

Liliana8500 Posted messages 4 Registration date   Status Membre Last intervention   -  
Liliana8500 Posted messages 4 Registration date   Status Membre Last intervention   -
Bonjour,

J'ai dans mes contacts téléphoniques le numéro d'une personne que j'ai retrouvé sur Facebook. Je ne souhaite pas la demander en amie... en revanche, j'aimerais savoir si à force de regarder son profil, je finirais par apparaitre dans sa liste de suggestion d'amis? De mon côté, elle apparait toujours dans le top 5 des suggestions (j'ai lancé une synchro de mes contacts dernièrement, c'est surement à cause de ça que facebook me suggère cette amie car, je ne l'a voyais pas avant (nous n'avons aucun contact en commun, nous sommes à des centaines de km l'une de l'autre mais je possède son numéro, elle non).

Merci d'avance!

1 answer

Judge_DT Posted messages 644 Registration date   Status Moderator Last intervention   10 029

Hi,

Yes or no,

That said, generally speaking, if it is in yours, you will end up in theirs.

These "suggestions" use very obscure algorithms, of which only Facebook knows the secret...

--
~ To know how to listen is to possess, beyond one's own, the minds of others... said Leonardo da Vinci.
~ "The art of writing is above all to make oneself understood" — Eugène Delacroix.
12
Liliana8500 Posted messages 4 Registration date   Status Member Last intervention   4

Thank you very much for your reply!

It's still strange to have synced my contacts (5 people from my contacts appeared with whom I wasn't friends) and yet the other 4 people don't show up in my suggestions even though I did exactly the same thing for everyone. By the way, the person I mentioned in the first message still appears in 1st or 2nd place on the list.

What do you think?
1