GDDR5 vs DDR5: Key Differences

Beladric Posted messages 1 Registration date   Status Member Last intervention   -  
epango Posted messages 37195 Registration date   Status Member Last intervention   -
Bonjour,

Je fais appel à votre érudition car malgré plusieurs recherches sur internet, je ne trouve pas la différence entre GDDR5 et DDR5 pour les cartes graphiques. Et je voudrais aussi savoir lequel des deux est le plus performant dans le domaine des jeux vidéo ?

Je vous remercie d'avoir prêté attention à mon message et j'espère que vous pourrez m'aider à sortir de mon ignorance.

Cordialement, Beladric.

Configuration : Windows / Edge 15.15063

2 answers

1. fabul Posted messages 42135 Registration date   Status Moderator Last intervention   6 062

Hello,

G = Graphic

(Video card memory)
    1
  2. Beladric Posted messages 1 Registration date   Status Member Last intervention  

Thank you, Fabul, for your quick response, but when it comes to processing power, what is better?
    -1
    1. epango Posted messages 37195 Registration date   Status Member Last intervention   4 270

What he means is that we add G to signify that it is special RAM for graphics cards, also known as VRAM. DDR5 would mean simple RAM. However, such RAM does not exist yet, as we have just transitioned from DDR3 to DDR4. What has already happened is that for the cheaper graphics cards, instead of using VRAM, simple less performant RAM has been used, for example DDR3, on some graphics cards.
      1