A probleme has been detected (écran bleu)

Xarthard -  
BibZz Messages postés 326 Statut Membre -
Bonjour, voilà depuis hier soir mon PC fais que de redémarrer en affichant "a probleme has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you've seen this stop error sreen, restart your computer.If this screen appers again, follow these steps:
Check to be sure you have adequate disk space.If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates.Try changing video adapters.
Check with your hardware vendor for any BIOS updates. DisableBIOS memory options such as caching or shadowing. if you nee to use safe Mode to remove or disable components. restart your compuer, press F8 to select Advanced startup options, and then select safe Mode.
Technical information:
*** STOP: 0x0000008E (0xc0000005,0x83a6487,0x9E84B764,0x00000000
***ataport.SYS - Address 835a6487base at 835a0000, DateStamp 4c (ma photo s'arrête là ...)
Collecting data for crash dump ... ( et ma photo s'arrête aussi là ...)
Voilà là je suis en mode sans échec avec internet, sinon en mode "normal" mon pc redémarre avec le message ci-dessus .
Aidez moi s'il-vous-plaît, en plus je suis pas très bon en informatique ...
merci d'avance .
A voir également:

1 réponse

BibZz Messages postés 326 Statut Membre 18

Bonjour

Aurais tu fais des mise a jours ou truc du genre ?

Sinon reste en mode sans echec puis va dans démarrer==> tous les programmes ==> accessoir ==> outils système ==> restauration du système.

Valide ta restauration a une date ou tu avais pas d'écran bleu ;)
0