Erreur écran bleu avec écriture blanche

Fermé
Claire2886 - Modifié par Claire2886 le 27/07/2015 à 10:04
 Claire2886 - 13 août 2015 à 14:20
Bonjour,
Un écran bleu avec des écritures blanches est brusquement apparu sur mon PC. Il a ensuite redémarré. Je n'ai pas eu le temps de lire tout ce qui était écrit mais je crois que cela parlait de disque dur. Pouvez-vous m'aider ?
Cordialement,

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9 réponses

lilidurhone Messages postés 43343 Date d'inscription lundi 25 avril 2011 Statut Contributeur sécurité Dernière intervention 18 septembre 2023 3 805
27 juil. 2015 à 10:06
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Voilà ce que ça donne:

Crash Dump Analysis
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Crash dump directory: C:\windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

No valid crash dumps have been found on your computer


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Conclusion
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Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.
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lilidurhone Messages postés 43343 Date d'inscription lundi 25 avril 2011 Statut Contributeur sécurité Dernière intervention 18 septembre 2023 3 805
27 juil. 2015 à 10:19
Si tu n'as pas d'autres écrans bleus et aucun dysfonctionnement ne t'en fais pas
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Je m'inquiétais un peu car il y a quelques mois, j'ai eu un écran noir avec plein d'écritures blanches qui disait vérifier l'intégrité des disques.
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lilidurhone Messages postés 43343 Date d'inscription lundi 25 avril 2011 Statut Contributeur sécurité Dernière intervention 18 septembre 2023 3 805
27 juil. 2015 à 10:23
Vérifie dans ce cas avec hdtune et crystaldisk info
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Sur HDTune, ça me donne ça :
HD Tune: Hitachi HTS545050A7E Benchmark

Transfer Rate Minimum : 47.0 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 96.5 MB/sec
Transfer Rate Average : 76.0 MB/sec
Access Time : 21.4 ms
Burst Rate : 107.9 MB/sec
CPU Usage : -1.0%

Et pas d'erreur dans "errorscan".
Et pour crystaldisk info, ça me dit "prudence" 8 secteurs instables
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lilidurhone Messages postés 43343 Date d'inscription lundi 25 avril 2011 Statut Contributeur sécurité Dernière intervention 18 septembre 2023 3 805
27 juil. 2015 à 10:44
Fais une vérification avec un checkdisc
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Cet écran a réapparu aujourd'hui...
J'ai essayé whocrashed et voici le résultat ci-dessous, pouvez-vous m'aider ?
[Hier soir, avant que j'éteigne mon ordinateur il y a eu une mise à jour Windows. Je ne sais pas si ça peut avoir un lien.]

System Information (local)
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computer name: CLAIRE-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\windows
Hardware: 530U3BI/530U4BI/530U4BH, SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2467M CPU @ 1.60GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 4184064000 total




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Crash Dump Analysis
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Crash dump directory: C:\windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Thu 13/08/2015 08:35:14 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\windows\Minidump\081315-43555-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x735C0)
Bugcheck code: 0x1A (0x3452, 0x7FEF660A000, 0xFFFFF700010817E8, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Thu 13/08/2015 08:35:14 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: aswsp.sys (aswSP+0x13926)
Bugcheck code: 0x1A (0x3452, 0x7FEF660A000, 0xFFFFF700010817E8, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\windows\system32\drivers\aswsp.sys
product: Avast Antivirus
company: AVAST Software
description: avast! self protection module
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: aswsp.sys (avast! self protection module, AVAST Software).
Google query: AVAST Software MEMORY_MANAGEMENT





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Conclusion
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2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

aswsp.sys (avast! self protection module, AVAST Software)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
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lilidurhone Messages postés 43343 Date d'inscription lundi 25 avril 2011 Statut Contributeur sécurité Dernière intervention 18 septembre 2023 3 805
13 août 2015 à 10:58
Problème barrette mémoire
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Est-ce que je peux faire quelque chose pour remédier au problème ?
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lilidurhone Messages postés 43343 Date d'inscription lundi 25 avril 2011 Statut Contributeur sécurité Dernière intervention 18 septembre 2023 3 805
13 août 2015 à 11:29
vérifie avec memtest
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J'ai fait le diagnostic de mémoire windows en modifiant les options (tests étendus, activation du cache et 5 passes) mais pas de problème détectés.
J'ai utilisé ensuite memtest pendant 25' et pas d'erreurs détectées non plus.
...
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