CD vierge mais pas vide !!!

Fermé
murielle - 30 sept. 2011 à 14:02
 junico - 1 oct. 2011 à 09:02
Bonjour,

Avant d'y graver de lourds fichiers, je viens de formater un CD-R mais je vois dans Propriétés que l'espace utilisé est de 508 Mo (pour 193 libre).
Comment cela se fait-il? Comment y remédier ?
Merci de m'aider.
Murielle

A voir également:

2 réponses

Bonjour,
???@! Il n'est pas possible de formater un CD-R !!
1
Bonjour et merci de m'aider !
J'ai bien recopié ce qui est écrit sur le disque : CD-R Compact Disc Recordable.
J'avais la copie d'un logiciel dessus, j'ai formaté le disque et tout a été supprimé mais tout l'espace n'est pas disponible.
0
RE...
J'insiste !!!!! Un CD-R ne peut être gravé qu'une seule fois ! Désolé.

Stands for "Compact Disc Recordable." CD-R discs are blank CDs that can record data written by a CD burner. The word "recordable" is used because CD-Rs are often used to record audio, which can be played back by most CD players. However, many other kinds of data can also be written to a CD-R, so the discs are also referred to as "writable CDs."

The data burned onto a CD-R disc is permanent, meaning it can not be altered or erased like the data on a hard drive. Typically, once a CD has been burned, it will not be able to record any more data. Some CD burning programs can record data as "sessions," allowing a disc to be written to mulitple times until it is full. Each session creates a new partition on the disc, meaning a computer will read a disc with multiple sessions as multiple discs. CD-RWs, on the other hand, can be erased and completely re-recorded. Like CDs, the data on CD-RWs cannot be altered, meaning the disc has to be completely erased each time you want to add new data.

Si tu veux Formater pour REenregistrer des fichiers ou autres données il te faut des CD/DVD - RW
Cdmt
0
Max-2011 Messages postés 13 Date d'inscription vendredi 30 septembre 2011 Statut Membre Dernière intervention 20 octobre 2011 1
30 sept. 2011 à 15:44
Probablement voulu dire CD-RW, et effacer (pour "formater") ?
0