Modifier une config Alienware de chez Dell.
Fermé
val000
-
6 mai 2012 à 13:49
val000 Messages postés 2 Date d'inscription lundi 29 août 2011 Statut Membre Dernière intervention 9 mai 2012 - 9 mai 2012 à 22:52
val000 Messages postés 2 Date d'inscription lundi 29 août 2011 Statut Membre Dernière intervention 9 mai 2012 - 9 mai 2012 à 22:52
A voir également:
- Modifier une config Alienware de chez Dell.
- Modifier dns - Guide
- Modifier liste déroulante excel - Guide
- Modifier une story facebook - Guide
- Comment modifier un pdf - Guide
- Connaitre sa config pc - Guide
2 réponses
lavoix_du_client
Messages postés
1053
Date d'inscription
jeudi 21 février 2008
Statut
Membre
Dernière intervention
6 janvier 2017
87
7 mai 2012 à 17:58
7 mai 2012 à 17:58
Bonjour
En effet, les symptômes rencontrés sur ton alienware semblent à cause d'un souci sur la carte graphique, pour être plus sûr que cela ne vient pas d'un problème d'écran, je vous propose de faire un self test de l'écran ,voici la procédure :
Run the Monitor Self-Test
1. Power off both the computer and the monitor.
2. Disconnect the video cable from the back of the monitor if possible. Otherwise disconnect from the computer or video adapter.
3. Reseat the power cord to the monitor, ensuring it is plugged into a known-good outlet.
4. Power on the monitor.
Note:
If the display is a Dell flat panel, ensure that the Video Input Selector (VIS) is set correctly for the type of input you are testing, such as Digital (DVI) or Analog (DSUB). The Self-Test will not operate properly without the input mode selected properly.
The monitor Self-Test will move around on some monitor models. If the monitor Self-Test moves, allow it to move to the affected areas of the monitor to check for the problem described. Refer to the User's Guides for more information.
Je vous propose aussi de m'envoyer le numéro de série de votre PC en Message privé pour vous répondre sur les mises a jour possibles.
Cdt
Mariam de DELL
En effet, les symptômes rencontrés sur ton alienware semblent à cause d'un souci sur la carte graphique, pour être plus sûr que cela ne vient pas d'un problème d'écran, je vous propose de faire un self test de l'écran ,voici la procédure :
Run the Monitor Self-Test
1. Power off both the computer and the monitor.
2. Disconnect the video cable from the back of the monitor if possible. Otherwise disconnect from the computer or video adapter.
3. Reseat the power cord to the monitor, ensuring it is plugged into a known-good outlet.
4. Power on the monitor.
Note:
If the display is a Dell flat panel, ensure that the Video Input Selector (VIS) is set correctly for the type of input you are testing, such as Digital (DVI) or Analog (DSUB). The Self-Test will not operate properly without the input mode selected properly.
The monitor Self-Test will move around on some monitor models. If the monitor Self-Test moves, allow it to move to the affected areas of the monitor to check for the problem described. Refer to the User's Guides for more information.
Je vous propose aussi de m'envoyer le numéro de série de votre PC en Message privé pour vous répondre sur les mises a jour possibles.
Cdt
Mariam de DELL
8 mai 2012 à 19:47
9 mai 2012 à 22:52