Formater un vieux portable

nath -  
 Utilisateur anonyme -
On m'a donné un portable qui a window xp qui n'est pas enregistré, je voudrais le formater pour pouvoir installer window 98. D'avance merci.
A voir également:

41 réponses

Utilisateur anonyme

re,
à noter aussi que sur un vieux PC, (un cyrix PR166+) il me fût impossible d'installer WIN98 directement à partir du cd !
Malgrés la modif du sequence boot dans le Bios ciblé sur le cdrom !!!
J'au dû booter sur une disquette (remodifier le sequence boot)
celle-ci-----> (auto-install)
http://poloastucien.free.fr/disk3.exe
avec prise en charge du lecteur cdrom, et démarrer manuellement( en invite de commande) le setup/install de win98 sur le cd (attention au changement de lettre !)
Je me demande d'ailleurs comment l'OS a été installé sur ton PC ???
Il ya un truc qui cloche !
Soit le lecteur est naze, soit on a booté sur une disquette, mais si tu me dis qu'il n'y a pas de lecteur de disquette...euh ! là je m'intérroge ???
j'ai fait des recherches, tu dois avoir un lecteur de disquette dans cette machine (ou alors on l'a viré! au quel cas....no solution !)
--------------------------
ceci dit, je ne parviens pas à cibler avec Google ton potable???
toshiba 4010c ça n'existe pas !!!!
encore moins --------> "toshiba 4010c
je crois après recherche qu'il sagit de ceci:
Satellite 4010CDS
d'après mes recherches ton portable a bien un FDD !
pour ceux que ça intéresse:
http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_outFrm.jsp?moid=1073769727&rpn=&ct=DS&soid=638233&BV_SessionID=@@@@1047515514.1179646543@@@@&BV_EngineID=ccciaddkmiifmdecgfkceghdgngdgnj.0
--------------------------
il fonctionne sous WIN98:
Operating System
Microsoft Windows 98
----------------------------Microprocessor

Mobile Pentium II processor with MMX technology and integrated coprocessor 233 MHz (4000/4005 models) or 266 MHz (4010/4015 models), 1.6volt/1.8 volt/3.3 volt

Level 2 cache

512 KB pipelined burst SRAM

Processor cache
32 KB (16 data / 16 code)

Bus Clock speed
66 MHz

Memory
32 MB Synchronous DRAM expandable to 160 MB

Upgradability
No

Video Graphics Controller
Chips

Chips & Technologies HiQVideo? (65555) SVGA graphics controller with a 64-bit VESA local bus supports a BitBLT accelerator, supports high-resolution, high-color video modes listed in Video Modes

Video Memory
2 MB EDO DRAM

ECP

The parallel port is an IEEE 1284 8-bit Enhanced Capability Port (ECP-compliant port), providing increased performance when you are using an ECP-compatible parallel device
Power and Batteries

Computer

AC power adapter
110-240V universal 50-60 Hz, 30W

Main Battery
Removable, rechargeable Li-Ion battery pack

10.8 V x 4000 mAh output, 2+ hours* life, 3.5 hours charge time

*Battery life may vary depending on applications, power-management settings and features used.

Backup Battery
Nickel metal hydride (NiMH) battery provides power for special memory features, such as Resume Mode

RTC battery
NiMH battery provides power for the internal real-time clock and calendar

Intelligent power supply
Detects low battery charge and displays the time remaining

Automatic power off features

Save battery power by automatically turning off the display, hard disk and system when they have not been accessed for a set length of time
Storage capacity

3.5-inch diskette drive
------------> il y a bien un lecteur de disquette !!!!!!!!!

Accommodates both 1.44 MB, high-density (2HD) and 720 KB, double-density (2DD) diskettes

Hard disk

2.5-inch integrated Enhanced IDE drive and controller provides nonvolatile storage for 4.1 billion bytes.
Ports

Parallel port

Selectable, ECP-compatible parallel port that provides connection to a printer or other ECP compatible output device

Serial port

9-pin, RS-232C-compatible high-speed buffered 16550UART compatible serial port lets you connect an external modem, mouse, serial printer or other serial device

IrDA port

IrDA 1.1 compliant, fast infrared port supports 4Mbps transfer rate with IrDA 1.1 compatible external devices

PS/2 port

PS/2-compatible port allows you to connect a

101/102-key keyboard or a PS/2 mouse. You can purchase a "Y" cable that allows you to connect a PS/2 keyboard and a PS/2 mouse simultaneously

Microphone jack

3.5 mm jack lets you connect an external microphone or other audio input device

Headphone jack

3.5 mm jack lets you connect stereo headphones or other audio output device, such as external speakers

Line-in jack

3.5 mm jack lets you play and record stereo sound from an external audio device, such as a stereo system

USB port

Universal Serial Bus port provides a USB connection
Standard hardware

Memory

32 MB memory expandable to 160 MB (64-bit bus width, Synchronous DRAM 3.3V)

Dedicated slot for memory module upgrade

Display

12.1-inch (measured diagonally) color display (TFT color for CDT models, Color Bright Dual Scan for CDS models) active matrix color displays 16M colors simultaneously at 800 x 600 resolution

External Display: 64K colors at 1024 x 768, 256 colors at 1280 x 1024

Keyboard

Enhanced 84-key (86-key in Europe) keyboard emulates the IBM PS/2 keyboard and includes embedded numeric and cursor control overlays and dedicated cursor control keys

Sound support

Yamaha Audio System supporting 16-bit stereo, Windows Sound System and Sound Blaster« Pro- compatible; internal stereo speakers; headphone/speaker, external microphone jacks and line-in jack

AccuPoint

Provides the complete function of a mouse or other pointing device from within the keyboard

PC Card slots

Lets you install one Type III, or up to two Type I or Type II PC Cards

CD-ROM Drive

Maximum 24X speed, 5.25 in CD-ROM installed

Modem

3Com-Noteworthy 56k V.90

Warranty

1 year parts and labor;1 year battery
Standard software

Operating System

Microsoft Windows 98

Bundled software

Mediamatics ARCADE? Pak, RingZero Ring Central«, Norton« AntiVirus? Scan & Repair, Prodigy Internet, and Toshiba Utilities: Hardware Setup, and Fn-esse?, Satellite Series electronic documentation

Power

Windows 98 APM monitors the battery charge and provide access to the computer's power-saving features
Special features

Resume Mode

Electronic bookmark that records what you are doing when you turn off the computer and returns you to the same place when you turn the power back on

Advanced Power Management

Determines the system's power needs and automatically configures the computer for maximum power savings

Security

Lock slot (locks PC Cards), power-on password (2 level), hard drive password, screen blank, keyboard lock
Specifications
Physical dimensions

Weight

6.7 lbs

Size

width x depth x height

11.9 inches x 9.4 inches x 2.1 inches
Environmental conditions

Operating

Non-operating

Temperature

32—F to 104—F

(0—C to 40—C)

-4—F to 149—F

(-20—C to 65—C)

Relative

Humidity

20% to 80% noncondensing

10% to 95% non-condensing

Altitude (relative

to sea level)

-197 to 9,843 feet

(-60 to 3,000 meters)

-197 to 32,808 feet

(-60 to 10,000 meters)

Shock

10 G

60 G

Vibration

0.50 G

1 G
Optional accessories and devices

This section lists the options available for the Satellite Series computer. To order parts and accessories, call Toshiba at 1-800-550-5690.
Power devices

Battery charger

Charges extra battery packs

Additional battery packs

Use as spare or replacement packs to extend the time you can operate the computer away from a live wall outlet
Memory cards

Standard

Optional

Total

32 MB

None

32 MB

32 MB

32 MB

64 MB

32 MB

64 MB

96 MB

32 MB

128 MB

160 MB
Other

Carrying case

Sturdy fabric or leather carrying case protects the computer while traveling
Security

Cable

Noteworthy Cable Lock to deter computer theft
-------------------------------------------------------------------
J'ai relevé ceci sur le site:
--------------------------------------------------
There are two methods to access TSETUP. The first method is to hold the ESC down and then turn on the computer. When you receive the following message: "Check system. Then press [F1] key," press F1.

Or, while booting, hold down F8 until the startup menu appears. Use your down arrow key to cursor to item #6 (Safe Mode Command Prompt Only) on the list and press Enter. This will take you to a DOS screen.

At the DOS prompt, type cd DOS and press Enter. Then, type TSETUP.

Both methods will take you to the first of two screens, each of which is a table showing default settings. To change (or view) the options available at any particular setting, use the arrow keys to move to the setting and press the space bar to scroll through the options. Once you've left DOS, any changes you've made to TSETUP become default settings when you reboot your system.
-----------------------------------------------------------------------

1
jee pee Messages postés 42598 Date d'inscription   Statut Modérateur Dernière intervention   9 779

Il était dit que c'est un 4010CDT, j'ai trouvé : http://www.ciao.fr/Toshiba_Satellite_4010CDT__28594#productdetail

et comme toi, c'est marqué qu'il y a un lecteur disquette intégré.

Mais sur un modèle de cet génération, je pense que le boot usb c'est pas la peine d'y penser, donc connecter un lecteur externe cela ne doit servir à rien.
0
Utilisateur anonyme

C'est quoi comme portable ?
T'es sûr que c'est pas une version OEM ?
0
nath

CEst un toshiba 4010c. Cest quoi une version oem.
0
nath

Cest un toshiba 4010cdt.C est qoi une version OEM.
0
Utilisateur anonyme

ok,
pour les portables/ou PC de marque type tour, la version de l'OS installée est OEM.
En gros,l'OS est indissociable de ton PC
Pas de cd d'install de l'OS ! (xp ou Vista)
Le PC fait un tout...seul existe la possibilité de restaurer la machine dans l'état d'origine...et encore, quand ça marche !
A condition, d'avoir fait les cd de restauration....

0

Vous n’avez pas trouvé la réponse que vous recherchez ?

Posez votre question
le druide Messages postés 40644 Date d'inscription   Statut Contributeur Dernière intervention   6 610

salut,

si tu as un cd de Win98 avec licence rien t'empèche de le mettre à la place d'XP.
0
nath

Salut
J'ai bien le cd de windows 98 et la disquette de démarrage, mais il ne veut pas le prendre, bien que mon lecteur cd-rom est prioritaire
0
masternico Messages postés 491 Statut Membre 320

Prioritaire dans le BIOS?
0
Utilisateur anonyme

Salut le Druide,
pas tatoué ce PC ?

0
le druide Messages postés 40644 Date d'inscription   Statut Contributeur Dernière intervention   6 610

ben à vrais dire je sais pas vraiment...

Ma fille à un portable Toshiba avec cd de restauration plus possibilité dans le bios de vérouiller le disque dur par un mot passe.

Pour le tatooage du bios là je sais pas, mais c'est pas un problème si le bios est tatooé il suffit de le flasher.
0
Utilisateur anonyme

Je t'entends...mais le risque est quand-même de rendre sa machine inutilisable en cas de plantage de la manoeuvre ! (flashage BIOS)
et quid de la partition cachée ?
----------------
ceci dit, le Net grouille d'exemples d'install echoué d'un autre OS que celui d'origine sur les portables /PC de marque !
A moins que WIN98....soit l'exception ?

0

il n' y a pas de partition cachée sur le portable de ma fille, juste le contenu du cd dans un dossier dans l'explorateur.

Je précise que c'est un portable neuf jamais bidouillé.

le druide sans la potion.
0
Utilisateur anonyme

ok,
merci de tes réponses le Druide.
-------------------
je voudrais le formater pour pouvoir installer window 98
Tu as le cd d'install Win98 ?
As-tu un lecteur de disquette ?

0

Une question qui me vient à l'esprit:

Y à pas un sticker avec un numéro de licence collé au dos de la machine? Si oui, sur ce sticker, il doit y avoir apposé la version de l'OS auquel il correspond.?!
Dès lors, il ne reste plus qu'a se procurer une copie du cd d'install de la dite version.
CQFD
////////////////////////////////
La copie devient légale a partir du moment où l'on dispose d'un numéro de licence valide, qui n'est installé sur aucune autre machine.
Cependant, Microsoft autorise les détenteurs d'un PC de bureau ET d'un portable d'utiliser la même clé de licence sur les deux machines, du moment que les deux ne soit pas en marche au même moment.
//////////////////////////////

Pour ce qui est des pilotes de périférique, il suffit, AVANT DE FORMATER, d'aller sur le site du constructeur et de télécharger les bon pilotes mis à jour et de les mettre de coté sur CDROM ou clé USB. Ainsi, pas de problème de réinstal
0
Utilisateur anonyme

Essayes de booter avec une disquette win98
avec prise en charge cd-rom et ntfs:
http://poloastucien.free.fr/disk3.exe
ensuite démarre l'install du cd-rom
0
nath

Problème.. pas de lecteur de disquette. Je l'ai donc mit sur CDR.Et pas de résultat.
0

ça c'est plutôt embettant...
Mais tu disais que le CDROM était prioritaire... tu veux dire dans le bios au niveau de l'ordre des disques de boot?
0
nath

OUI
0

Essaye avec un autre cd c'est pas normal qu'il veut pas ce lancer.

Soit un cd Linux ' Ubuntu ou autres distributions'.

Ou sur mon site tu récupère l'image iso Win98Tools. Graver ce fichier comme une image disque et non données avec Nero, ou si pas Nero récupère un logiciel gratuit capable de graver les fichiers ISO.

Sur mon site tu as aussi Savepart qui est sur cd bootable en plus Savepart est gratuit. Il permet de faire une image de partition.
0
nath

J'ai essayé avec ton fichier image,ça ne fonctionne pas non plus, je commence a être desespérée.
0
Utilisateur anonyme > nath

tu parles de quoi au juste ?
0
nath > Utilisateur anonyme

Excuse-moi, je me suis trompé c'était un message pour le druide.
salut bonne soirée, maintenant on verra demain.
0
Utilisateur anonyme

'Essaye avec un autre cd c'est pas normal qu'il veut pas ce lancer. "
d'accord avec toi...strange !
Curieux....
disque d'install non bootable ?
j'en ai déjà vu !
d'autre ici...
http://poloastucien.free.fr/boot98se_cd-rom_iso.exe
cdrom avec auto install, faut avoir Nero je pense.

https://leblogdeclaude.blogspot.com/2007/01/informatique-disquette-de-boot.html
0

je suis d'accord avec le druide.
Par contre, c'est quoi l'adresse de ton site?
0
Utilisateur anonyme

Tu cherches celui du druide?
regardes ici:
http://altpc.neuf.fr/utilitaires2.htm
0
Utilisateur anonyme

ok, message reçu...
0

Message reçut, merci
;)